::KOLEKSI AWANG::

Sunday, 6 May 2012

Kawan Makan Kawan (part 1)


Cerita ni terjadi masa awang semester 4...sekarang awang semster 6 dh.Awang ada seorang kawan ni ,kawan baik awang time awang sem 1 dgn sem 2 sebab kami satu kelas dulu.Sem 2 kami satu bilik pulak kat hostel.Akhir sem 1 awang ada masuk satu organisasi kat tempat awang belajar ni.Awang minat ala-ala ketenteraan ni.Kami masuk la sekali organisasi ni.Sebelum diiktiraf sebagai ahli tetap kami kena jalani satu latihan yang teramat la payahnya untuk golongan yang macam awang .Awang ni bukan lembik tapi awang ni tak pernah berdikari sebelum masuk Universiti.So bila sampai je U ni awang jadi terkapai2.Tapi tak pe awang rempuhi gak selama 2 minggu kem tu berlangsung.Kami dididik dan di latih macam tentera tapi mungkin ringan sikit la latihannya sebab kami kan budak U.Sikit pun sakit jgak la fizikal dengan mental awang ni.Selesai je latihan tu kami pulang ke rumah untuk bercuti selama seminggu sebelum sem 2 bermula...HMM GENG DH PUKUL 3 LBIH AWANG TK TIDO LG NI..NANTI AWANG SAMBUNG YE..NITE :)

Saturday, 5 May 2012

Lecturer Poyo


Lecture poyo...Memang dia terkenal dengan nama tu untuk diri awang.Awang bukan nak kutuk la tapi agak-agak la nak poyo kan.Kita sesama melayu haruslah tolong melayu sama melayu tak payah la nak poyo sangat sampaikan student nak mintak tolong ajarkan benda yang tak paham pon dia marah2.Benda ni memang btol2 berlaku kat satu IPTA ni ,kawan awang sendiri yang kena.Ada ke patot si pensyarah ni maki kawan awang tu padahal kawan awang tu dah cakap elok2 kot kat lecturer tu untu ajar dia pasal benda yang dia tak paham tu.Lecturer tu kata "kau balik bljar sendiri lah,mak bpak kau hantar kau datang sini untuk belajar".Tak ke pertanyaan kawan awang untuk si lecturer tu pun merupakan satu pembelajaran??tu melayu sama melayu tu bukan nak kutuk la kan tapi consider la sikit.Awang rase sebab ni la melayu tak maju2 sampai sekarang.Sedangkan kaum sendiri tak nak bantu inikan pula yang lain tu.Dah konpom2 lain bahasa lain agama.KLIK READMORE UNTUK SAMBUNG CERITA AWANG