::KOLEKSI AWANG::

Saturday, 5 May 2012

Lecturer Poyo


Lecture poyo...Memang dia terkenal dengan nama tu untuk diri awang.Awang bukan nak kutuk la tapi agak-agak la nak poyo kan.Kita sesama melayu haruslah tolong melayu sama melayu tak payah la nak poyo sangat sampaikan student nak mintak tolong ajarkan benda yang tak paham pon dia marah2.Benda ni memang btol2 berlaku kat satu IPTA ni ,kawan awang sendiri yang kena.Ada ke patot si pensyarah ni maki kawan awang tu padahal kawan awang tu dah cakap elok2 kot kat lecturer tu untu ajar dia pasal benda yang dia tak paham tu.Lecturer tu kata "kau balik bljar sendiri lah,mak bpak kau hantar kau datang sini untuk belajar".Tak ke pertanyaan kawan awang untuk si lecturer tu pun merupakan satu pembelajaran??tu melayu sama melayu tu bukan nak kutuk la kan tapi consider la sikit.Awang rase sebab ni la melayu tak maju2 sampai sekarang.Sedangkan kaum sendiri tak nak bantu inikan pula yang lain tu.Dah konpom2 lain bahasa lain agama.KLIK READMORE UNTUK SAMBUNG CERITA AWANG


Lecturer tu pompuan,lawa ,tak kawin lagi tapi perangai teramat lah sombong nye dengan student2..Awang meluahkan perasaan tak puas hati ni sebab awang takut yang anak melayu kita akan lenyap dengan ilmu kalau ada nye tenaga pendidik hampeh cam diorang ni,.Memang la tu juga lecturer awang tapi awang tak taw nak cakap macam mana sebab sepatutnya BELIAU ni kena sedar dan matang akan profession dan tugas dia tu.Awang ni jenis yang memang kalau silap awang terjah  je tapi sebelum terjah tu awang siasat dulu.

Ni awang dah siasat habis2 memang terang kesahihanya.Awang harap sape yang bertanggungjawab untuk mengambil dan menapis si penyampai ilmu ni,perlu lah lebih matang dan terperinci untuk pastikan anak bangsa tak mundur.Modal insan negara kita Malaysia ni kena jaga dengan penuh kasih sayang dan ketertiban untuk melahirkan pemimpin yang murni dari segi jasmani dan rohani bukan nya pemimpin yang bijak dari akademik tapi liar cam rohaninya dahaga kan harta dan kuasa.

Yang jadi mangsa rakyat bawahan ni.Haa kan awang dah masuk politik..Tak pe stop sampai sini,politik2 nanti dulu..Nampak tak kaitan antara si pendidik dengan pelbagai aspek sebenarnya...Ok lah awang tak nak melalut panjang..Apa yang penting kepada yang menyedari akan perkara ini sama2 lah kita ubah dan sedarkan sesama sendiri untuk pastikan kita ni berada di peringkat yang paling tinggi di tanah tumpah darah kita sendiri.Bukannya orang yang berseluar pendek jual jambu tapi pkai BMW..bukan awang tak nk diaorang berjaya tapi, support bangsa kita dulu baru support diaorang...Harap sesapa yang baca luahan awang ni dapat berfikir secara positif dan rasional..>>>AWANGKENITI

3 comments:

Iqa Zulaika said...

ada jugak erk pensyarah cm tu.. pensyarh kt kolej iqa sume ok jew..

LensaKatop said...

ika:ada..hm..harap lecturer tu sedar

nurazie said...

dah follow ,, follow me back...
kita doakan semoga lecture tu berubah...untuk generasi akan datang

Post a Comment